maandag 8 augustus 2016

TOEVAL BESTAAT NIET.


Het lijkt alsof deze blog over iets heel anders gaat, maar eigenlijk sluit het aan op mijn vorige blog en vertelt over hoe het toeval soms een handje helpt. Of kun je het toeval ook een handje helpen? Net als vorig jaar wandel ik dit jaar weer in het vertrouwen dat ik krijg wat ik nodig heb onderweg. Eten, gezelschap, een aanwijzing, een bed op het einde van de dag. 

Ik had al een paar maal het boek ‘De vierde dimensie’ voorbij zien komen op social media en de kritieken gelezen. En soms heb je het gevoel, dat boek wil ik ook lezen….

Toen ook nog op onze verdiepingsavond de vierde dimensie ter sprake kwam wilde ik het boek nu écht lezen. Het boek in huis gehaald en de eerste dag liet ik de TV voor wat het was en begon ik het boek te verslinden, tot ‘s avonds laat. 
Het boek sluit aan op mijn levensvisie en op het doel van het talentenspel. In mijn vorige blog heb ik verteld over mijn talenten en het talentenspel. Het talentenspel is heel geschikt om achter je levensmissie te komen.  In dit boek wordt uitgelegd hoe het toeval  c.q. synchroniciteit je verder helpt als je op de juiste weg bent.

Citaat uit het boek: ‘Synchroniciteit uit zich in toevallige ontmoetingen of informatie-uitingen, die net op het juiste moment beschikbaar komen of in gebeurtenissen, die je toevallig overkomen. Ook ingevingen behoren tot de categorie aanwijzingen van het leven’.

Hoe vaak hoor je niet: ‘goh, dat is toevallig…. moest net aan je denken’. Of je zoekt een andere  baan en komt net die kennis tegen die je vertelt je over die geweldige vacature of opleiding…. Of iets praktischer: Je hebt weinig tijd en hoopt op een parkeerplaatsje dicht bij de ingang. Laat er nou net iemand wegrijden, pal voor de ingang. Wat een geluk? toeval! Of zoals ik zelf vaak ervaar. Als ik naar de overkant van de Maas moet, komt het pont net aanvaren of ligt het al klaar en hoef ik nauwelijks te wachten. Als je er voor open staat en synchroniciteit accepteert, wordt het leven een stuk leuker.

We weten inmiddels dat roken en alcohol schadelijk zijn. We letten veel beter op onze voeding, eten minder suikers en kopen bewust biologische producten. En bewegen is gezond. We leven al veel bewuster.

Wat heeft toeval, synchroniciteit nu te maken met bewuster leven? De bovengenoemde voorbeelden hebben  met ons fysieke lichaam te maken. Maar we bestaan uit lichaam én geest. We staan er vaak niet bij stil dat we onze geest net als ons lichaam ook gezond moeten houden en voeden met positieve gedachten en intenties. Het zou zo maar kunnen dat je een burn-out kunt voorkomen, net de baan krijgt die bij je past of net op het juiste moment op de juiste plaats bent waar je je nieuwe relatie leert kennen....


Ik hoop dat ik je nieuwsgierig heb gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten