woensdag 14 september 2016

Camino Português, dag 1

Na een vlucht van 2,5 uren landden we in een bewolkt Porto. Na een tijdje onwennig rondgestruind te hebben met mijn rugzak, vond ik een taxi. De bussen heb ik niet gevonden, maar omdat ik 3 x moest overstappen voordat ik op plaats van bestemming zou zijn, vond ik dat prima.   Het is niet zo warm in Porto als bij ons. Das best wel een rare gewaarwording. Het was aangenaam fris toen ik uit het vliegtuig stapte.
Aangekomen in de happy hostel  keeg ik eerst een stapelbed toegewezen.  Maar ik zag niet hoe ik overdag mijn rugzak in de kleine locker gepropt kreeg, dus kreeg ik een ander bed, geen stapelbed, in een kleinere (meer veilige?) ruimte + locker.
'Sprekende mensen zijn te helpen' zei mijn oma vroeger.
Het is hier geen zomertijd, dus ik was toch vrij vroeg in Porto. Daarom besloot ik een kleine verkenningstocht te maken. Morgen heb ik immers de hele dag nog.
Ik heb al een eerste indruk van de stad gekregen en de plaatselijke specialiteit gegeten en de wereldvermaarde port geproefd. Even het programma afwerken, je hoeft het maar gehad te hebben dacht ik.
Toen ik terug wilde gaan, regende het pijpenstelen!
Beter nu dan onderweg... Het is nu 21:30 uur plaatselijke tijd. Tijd om een einde aan deze enerverende dag te maken. Na een lekkere douche kruip ik mooi mijn bedje in. Allemaal alvast een goede nacht gewenst.
Let ook even op het prijskaartje.....

Soort tostie met tomaten/biersaus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten