dinsdag 20 september 2016

Camino Portugues dag 7

 In de herberg was het zo druk op het net dat ik gisteren geen verbinding kon krijgen. Dag 6 heb ik alleen via fb kunnen versturen.  Ik heb de nacht met 2 italiaanse dames doorgebracht in een professorisch in gerichte slaapkamer. Met wat creativiteit kreeg ik het douche/ wc gedeelte met een matras op de grond. Prima slaapplek. Wc bij de hand en het rijk alleen... een van de dames sliep op een massagetafel. Ze dacht dat ik wel wilde ruilen, echt niet....!
Vanochtend was ik wat aan de late kant en vertrok ik rond 7:30 uur. Het landschap was prachtig! Je kon onderweg als je wilde, genoeg eten van wat de natuur te bieden had. Druiven, walnoten, kastanjes, passievruchten, bramen en vijgen groeiden in overvloed langs het pad. Omdat ik stevig doorgelopen had, kwam ik de meeste pelgrims weer tegen onderweg. Ook enkele uit de Engelse familie. Vandaag hebben we separaat gelopen. Soms moet je de tijd voor jezelf nemen. Geen zware parcoursen en gesprekken vandaag. Heerlijk in het eigen tempo wandelen, genieten van de rust en uitrusten als je daar aan toe bent. Met mijn voeten gaat het prima. Ik ben nu ruim 107 km van Santiago verwijderd en heb vandaag maar 20 km gelopen tot Tui. Ik ben nu dus al op Spaanse bodem. Maar ik ben nog steeds veel te vroeg in Santiago.
Nog geen blaren, alleen mijn teennagel, die meldt zich als ik lang achter elkaar doorloop. Als ik sokken wissel, helpt het wel. Ik heb in de farmacia wat strepsels moeten kopen vanwege een keelpijn die vannacht was komen opzetten. Ja, daar reken je niet mee.

Gisteren hadden we een beetje gelanterfanterd, maar vandaag heb ik in eenruk doorgelopen om niet weer in de bezemkast te hoeven slapen. Ik was dan ook lekker op tijd om een perfecte slaapplek te regelen. Overigens kost een bed € 5,00 per nacht. Vannacht toevallig € 6,00. De engelsen slapen ook weer in dezeherberg. Gezellig!! De twee italiaanse dames van gisteren trof ik onder de douche... ja niks apart douchen... net als op de sportclub, allemaal in een ruimte. Dat kenjeik niet vd vorige tocht. Maar ach, daar wen je ook aan. Deze blog schrijf ik vanaf een terrasje met wifi en een tinto verano. Straks nog iets eten en dan weer op tijd naar bedje toe.
Ie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten