donderdag 8 september 2016

DE LAATSTE WEEK

Het is een heerlijke nazomersedag. Het is al 8 september. Deze week kwam er via de familie app een afspraak voor mijn moeder langs op 15 september. Ik keek even uit gewoonte in mijn agenda en realiseerde me dat ik dan al onderweg ben.... Onderweg op mijn 2e pelgrimstocht. En weet je wat, als het aan mij ligt komt er nog een 3e en een 4e enz. Eenmaal een pelgrim, altijd  een pelgrim?! Veel van mijn medepelgrims hebben dezelfde ervaring. Zijn onderweg of alweer terug. Zou het verslavend werken? Het woord verslaving heeft een negatieve klank. Zou dat ook zo bedoeld zijn voor het pelgrimeren?

Zondag was het de ideale dag om mijn rugzak te pakken. Vorig jaar op het vliegveld schrok ik van de 11 kg die ik toch vervolgens braaf over de Pyreneeën sjouwde, want ik kon natuurlijk niks achterlaten c.q. missen. Maar gauw genoeg daarna koos ik eieren voor mijn geld en deed ik afstand van 2 kg bagage. Dat liep wel een stuk fijner.

Ik had ditmaal opnieuw mijn rugzak gepakt en de wijzer sloeg door naar 7,8 kg!! Een record,  en een vreugdedansje door de kamer! Te lopen met ca 8 kg bagage klinkt niet alleen als luxe, maar  ís ook luxe!! Dan toch nog maar dat ene T-shirt mee? of een leesboek? Nee, sterk blijven. Ik zet een e-book op mijn tablet, en dat T-shirt is niet écht nodig.

De tijd  vliegt schrikbarend snel. Nog even dit doen en nog even dat doen. Nog even de laatste zakelijke afspraken en beslommeringen en nog even naar de kapper. Er komen nog allerlei onverwachte activiteiten op mijn pad zoals enkele kilo's groenten en fruit verwerken tot diepvriesvoorraad en potjes appelmoes. Nog even met mijn moeder op pad en nog even de kinderen zien. Nog maar een weekje en dan is het zover, sterker nog, dan zit mijn eerste wandeldag er al op. Ik kan niet ontkennen dat ik al behoorlijke last heb van reiskoorts én nieuwsgierigheid. Eens kijken wat deze reis me gaat brengen... Voor de berichtgeving ben ik onderweg wel afhankelijk van WIFI.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten